Please enter your email:
1. Το ψαροντουφεκο στη περιοχή του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά απαγορεύεται:
2. Το ναυτικό μίλι είναι μονάδα μέτρησης:
3. Κόμβος είναι μονάδα μέτρησης:
4. Βύθισμα είναι:
5. Βάθος είναι:
6. Υπήνεμη πλευρά (Σταβέντο) είναι:
7. Πορτολάνα είναι:
8. Γεωγραφικές Συντεταγμένες ενός σημείου είναι:
9. Ένα ναυτικό μίλι στη θάλασσα ισούται:
10. Ο Ναυτικός διαβήτης (κουμπάσος) είναι:
11. Κλίμακα πλάτους είναι:
12. Κλίμακα μήκους είναι:
13. Πού μετριέται η απόσταση:
14. Γεωγραφικό στίγμα είναι:
15. Η γνώση του δελτίου καιρού που ισχύει στη περιοχή πλεύσης κρίνεται ως:
16. Η πρωταρχική αιτία του ανέμου είναι:
17. Τραμουντάνα είναι ο άνεμος:
18. Σορόκος είναι άνεμος:
19. Γαρμπής είναι άνεμος:
20. Ο Γρέγος είναι άνεμος:
21. Η κλίμακα 5 Μποφόρ είναι:
22. Η κλίμακα 6 Μποφόρ είναι:
23. Στα 5 Μποφόρ πιθανό ύψος κύματος είναι:
24. Πριν τον απόπλου βεβαιωνόμαστε:
25. Πού δεν συνιστάται αγκυροβολούμε;
26. Η πλωτή άγκυρα συνιστάται:
27. Στα 5 μέτρα βάθος το έκταμα (μήκος) του σχοινιού της πρέπει να ‘ναι τουλάχιστον:
28. Σε 12 μέτρα βάθος το εκταμα (μήκος) του σχοινιού της άγκυρας πρέπει να είναι τουλάχιστον:
29. Σε περίπτωση αμφιβολίας ο κίνδυνος σύγκρουσης θα θεωρείται:
30. Οι φάροι ή φανοί ή φανάρια χρησιμεύουν:
31. Οταν ο φάρος εκπέμπει κόκκινο φως:
32. Στην είσοδο του λιμένα, ο πράσινος φανός τοποθετείται:
33. Στην είσοδο του λιμένα, ο πράσινος φανός τοποθετείται:
34. Μια εξωλέμβια μηχανή πρέπει να περάσει από πρώτο έλεγχο (service):
35. Οταν πρόκειται για μηχανή που δεν χρησιμοποιείται έστω και για λίγο χρόνο:
36. Το ρεζερβουάρ του κινητήρα το γεμίζω με καύσιμα πλήρως;
37. Στους δίχρονους εξωλέμβιους κινητήρες πρέπει:
38. Το μπούκωμα της μηχανής (αργή κίνηση του σκάφους παρότι ο κινητήρας δουλεύει στο φουλ) οφείλεται:
39. Αυξομείωση στροφών της μηχανής κατά τη λειτουργία της (σκορτσαρίσματα) παρουσιάζεται συνήθως:
40. Η χρήση φωτιστικών σημάτων κινδύνου και των καπνογόνων γίνεται:
41. Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός επιδεινωθεί ο χειριστής οφείλει:
42. Για την ασφαλή επιβίβαση σε μικρά σκάφη:
43. Κατά τη διάρκεια του πλου:
44. Όταν πλέουμε με το σκάφος μας εντός διαύλου ή στην είσοδο του λιμένα:
45. Όταν οδηγούμε το σκάφος μας πίσω από σκάφη που έλκουν σκιέρ
46. Όταν βρισκόμαστε με το σκάφος μας σε θαλάσσιο δίαυλο ή διάδρομο:
47. Κατά τον κατάπλουν σε θέση ελλιμενισμού ο χειριστής οφείλει:
48. Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει σιγά σιγά ή ξαφνικά να επιδεινώνεται, εκτός των άλλων ενεργειών ο χειριστής οφείλει:
49. Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει ξαφνικά να επιδεινώνεται ο χειριστής οφείλει:
50. Αν το σκάφος μας περιέλθει σε κατάσταση κινδύνου από κάποιο πρόβλημα, τι κάνουμε:
51. Εφόσον στο σκάφος έχετε VΗF ή ραδιοτηλέφωνο και έχετε επέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου:
52. Αυτοί που χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη οφείλουν:
53. Αυτοί που χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη οφείλουν:
54. Οι ιδιοκτήτες ταχύπλοων σκαφών οφείλουν:
55. Οι ιδιοκτήτες ταχύπλοων σκαφών οφείλουν:
56. Η κυκλοφορία θαλάσσιων μοτοποδηλάτων των HOVERCRAFT απαγορεύεται:
57. Όταν πρόκειται να αττοπλεύσουμε από έναν όρμο ο χειριστής οφείλει:
58. Η κυκλοφορία ταχύπλοων σκαφών εξαιρέσει θαλάσσια μοτοποδήλατα HOVERCRAFT απαγορεύεται:
59. Κατά την μεθόρμιση ενός σκάφους από μια ράμπα, γλίστρα, που βρίσκεται κοντά σε πλαζ:
60. Προσωρινή στέρηση διπλώματος από παράβαση είναι:
61. Σε περίπτωση που ο χειριστής ταχύπλοου σκάφους γίνει υπαίτιος ατυχήματος εις βάρος ενός άλλου σκάφους ή προσώπου οφείλει:
62. Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στην θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) ισχύει:
63. Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στην θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) ισχύει:
64. Αυτός που χειρίζεται ένα ταχύπλοο σκάφος οφείλει να γνωρίζει:
65. Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στη θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) έχει εφαρμογή:
66. Ο όρος Ιστιοφόρο πλοίο σημαίνει:
67. Ο όρος Πλοίο Ασχολούμενο με την Αλιεία σημαίνει:
68. Ο όρος Ακυβέρνητο Πλοίο σημαίνει:
69. Ο όρος εν Πλω σημαίνει:
70. Ο όρος προσαραγμένο πλοίο σημαίνει:
71. Ο όρος Αγκυροβολημένο Πλοίο σημαίνει:
72. Κάθε πλοίο ανά πάσα στιγμή θα πρέπει:
73. Οποιοσδήποτε χειρισμός γίνεται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει ανάλογα με τις συνθήκες της περίπτωσης:
74. Οποιαδήποτε μεταβολή πορείας ή αλλαγή ταχύτητας επιχειρείται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει να είναι:
75. Πλοίο το οποίο υποχρεούται να διασχίσει λωρίδα θαλάσσιας κυκλοφορίας;
76. Κάθε πλοίο που καταφθάνει ένα άλλο πλοίο οφείλει:
77. Όταν δύο πλοία μηχανοκίνητα συναντώνται με πορείες αντίθετες ή σχεδόν αντίθετες κατά τρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, υποχρεούται:
78. Όταν δύο πλοία μηχανοκίνητα διασταυρώνουν τις πορείες τους και υπάρχει χινδυνος σύγκρουσης οφείλουν:
79. Κάθε ιστιοφόρο πλοίο θα απομακρύνεται από την πορεία:
80. Πλοίο ασχολούμενο με την αλιεία θα απομακρύνεται από την πορεία:
81. Οι φανοί των πλοίων πρέπει να ανάβουν:
82. Ο εφίστιος φανός είναι:
83. Πλευρικοί φανοί είναι:
84. Φανός κορώνης είναι:
85. Φανός ρυμούλκησης είναι:
86. Περίβλεπτος φανός είναι:
87. Ο αναλαμπών φανός χρησιμοποιείται:
88. Ένα μηχανοκίνητο πλοίο μήκους κάτω των 50 μέτρων όταν ταξιδεύει πρέπει να επιδεικνύει:
89. Ένα μηχανοκίνητο πλοίο μήκους άνω των 50 μέτρων όταν ταξιδεύει πρέπει να επιδεικνύει:
90. Ένα μηχανοκίνητο σκάφος μικρό κάτω των 7 μέτρων και που η ταχύτητα του δεν υπερβαίνει τους 7 κόμβους, πρέπει να επιδεικνύει κατά την νύχτα:
91. Ένα μηχανοκίνητο πλοία που ρυμουλκεί την νύχτα πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς:
92. Ρυμουλκόμενο πλοίο πρέπει να επιδεικνύει κατά την νύχτα:
93. Ένα ιστιοφόρο πλοίο πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς την νύχτα:
94. Ένα αλιευτικό πλοίο που αλιεύει με γρίπο (μηχανότρατα) πρέπει να φέρει τους εξής φανούς κατά τη νύχτα, ενώ το μήκος του δεν ξεπερνά τα 50 μέτρα και κινείται:
95. Ένα αλιευτικό πλοίο που αλιεύει με κυκλικά δίχτυα (γρι – γρι) και κινείται, πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς κατά τη νύχτα:
96. Κάθε αγκυροβολημένο πλοίο οφείλει να επιδεικνύει κατά την νύχτα:
97. Προσαραγμένο πλοίο που το μήκος του είναι πάνω από 50 μέτρα φέρει κατά τη νύχτα τους εξής φανούς:
98. Ένα ακυβέρνητο πλοίο οφείλει να επιδεικνύει κατά τη νύχτα:
99. Ένα αγκυροβολημένο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας:
100. Ρυμουλκό πλοίο που ρυμουλκεί οφείλει κατά τη διάρκεια της ημέρας να φέρει:
101. Ένα προσαραγμένο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας:
102. Ένα ακυβέρνητο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας:
103. Ένα αλιευτικά πλοίο που αλιεύει με γρίπο (ή χωρίς) οφείλει να επιδεικνύει κατά την ημέρα:
104. Μακρός συριγμός είναι αυτός που διαρκεί:
105. Βραχύς συριγμός είναι αυτός που διαρκεί:
106. Ένας βραχύς συριγμός σημαίνει:
107. Τρεις βραχείοι συριγμοί σημαίνουν:
108. Πέντε βραχείοι συριγμοί σημαίνουν:
109. Το καπνογόνο έχει χρώμα:
110. Το σήμα κινδύνου που εκπέμπεται από το ραδιοτηλέφωνο ή το VHF αποτελείται από:
111. Σε κάθε περίπτωση το πλοίο που υποχρεούται σύμφωνα με το Δ.Κ.Α.Σ. να απομακρύνεται από την πορεία άλλου πλοίου πρέπει:
112. Η εκτόξευση /πυροδότηση των φωτιστικών σημάτων κινδύνου γίνεται:
113. Αν κατά τη διάρκεια της ημέρας παρουσιασθεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου, συνεγείρουμε τα παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στη ξηρά:
114. Αν κατά τη διάρκεια της νύχτας παρουσιασθεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου, συνεγείρουμε τα παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στη ξηρά: