Ισχύουσες Ερωτήσεις Εξετάσεων

Please enter your email:

1. Το ψαροντουφεκο στη περιοχή του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά απαγορεύεται:

 
 
 

2. Το ναυτικό μίλι είναι μονάδα μέτρησης:

 
 
 

3. Κόμβος είναι μονάδα μέτρησης:

 
 
 

4. Βύθισμα είναι:

 
 
 

5. Βάθος είναι:

 
 
 

6. Υπήνεμη πλευρά (Σταβέντο) είναι:

 
 
 

7. Πορτολάνα είναι:

 
 
 

8. Γεωγραφικές Συντεταγμένες ενός σημείου είναι:

 
 
 

9. Ένα ναυτικό μίλι στη θάλασσα ισούται:

 
 
 

10. Ο Ναυτικός διαβήτης (κουμπάσος) είναι:

 
 
 

11. Κλίμακα πλάτους είναι:

 
 
 

12. Κλίμακα μήκους είναι:

 
 
 

13. Πού μετριέται η απόσταση:

 
 
 

14. Γεωγραφικό στίγμα είναι:

 
 
 

15. Η γνώση του δελτίου καιρού που ισχύει στη περιοχή πλεύσης κρίνεται ως:

 
 
 

16. Η πρωταρχική αιτία του ανέμου είναι:

 
 
 

17. Τραμουντάνα είναι ο άνεμος:

 
 
 

18. Σορόκος είναι άνεμος:

 
 
 

19. Γαρμπής είναι άνεμος:

 
 
 

20. Ο Γρέγος είναι άνεμος:

 
 
 

21. Η κλίμακα 5 Μποφόρ είναι:

 
 
 

22. Η κλίμακα 6 Μποφόρ είναι:

 
 
 

23. Στα 5 Μποφόρ πιθανό ύψος κύματος είναι:

 
 
 

24. Πριν τον απόπλου βεβαιωνόμαστε:

 
 
 

25. Πού δεν συνιστάται αγκυροβολούμε;

 
 
 

26. Η πλωτή άγκυρα συνιστάται:

 
 
 

27. Στα 5 μέτρα βάθος το έκταμα (μήκος) του σχοινιού της πρέπει να ‘ναι τουλάχιστον:

 
 
 

28. Σε 12 μέτρα βάθος το εκταμα (μήκος) του σχοινιού της άγκυρας πρέπει να είναι τουλάχιστον:

 
 
 

29. Σε περίπτωση αμφιβολίας ο κίνδυνος σύγκρουσης θα θεωρείται:

 
 
 

30. Οι φάροι ή φανοί ή φανάρια χρησιμεύουν:

 
 
 

31. Οταν ο φάρος εκπέμπει κόκκινο φως:

 
 
 

32. Στην είσοδο του λιμένα, ο πράσινος φανός τοποθετείται:

 
 
 

33. Στην είσοδο του λιμένα, ο πράσινος φανός τοποθετείται:

 
 
 

34. Μια εξωλέμβια μηχανή πρέπει να περάσει από πρώτο έλεγχο (service):

 
 
 

35. Οταν πρόκειται για μηχανή που δεν χρησιμοποιείται έστω και για λίγο χρόνο:

 
 
 

36. Το ρεζερβουάρ του κινητήρα το γεμίζω με καύσιμα πλήρως;

 
 
 

37. Στους δίχρονους εξωλέμβιους κινητήρες πρέπει:

 
 
 

38. Το μπούκωμα της μηχανής (αργή κίνηση του σκάφους παρότι ο κινητήρας δουλεύει στο φουλ) οφείλεται:

 
 
 

39. Αυξομείωση στροφών της μηχανής κατά τη λειτουργία της (σκορτσαρίσματα) παρουσιάζεται συνήθως:

 
 
 

40. Η χρήση φωτιστικών σημάτων κινδύνου και των καπνογόνων γίνεται:

 
 
 

41. Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός επιδεινωθεί ο χειριστής οφείλει:

 
 
 

42. Για την ασφαλή επιβίβαση σε μικρά σκάφη:

 
 
 

43. Κατά τη διάρκεια του πλου:

 
 
 

44. Όταν πλέουμε με το σκάφος μας εντός διαύλου ή στην είσοδο του λιμένα:

 
 
 

45. Όταν οδηγούμε το σκάφος μας πίσω από σκάφη που έλκουν σκιέρ

 
 
 

46. Όταν βρισκόμαστε με το σκάφος μας σε θαλάσσιο δίαυλο ή διάδρομο:

 
 
 

47. Κατά τον κατάπλουν σε θέση ελλιμενισμού ο χειριστής οφείλει:

 
 
 

48. Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει σιγά σιγά ή ξαφνικά να επιδεινώνεται, εκτός των άλλων ενεργειών ο χειριστής οφείλει:

 
 
 

49. Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει ξαφνικά να επιδεινώνεται ο χειριστής οφείλει:

 
 
 

50. Αν το σκάφος μας περιέλθει σε κατάσταση κινδύνου από κάποιο πρόβλημα, τι κάνουμε:

 
 
 

51. Εφόσον στο σκάφος έχετε VΗF ή ραδιοτηλέφωνο και έχετε επέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου:

 
 
 

52. Αυτοί που χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη οφείλουν:

 
 
 

53. Αυτοί που χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη οφείλουν:

 
 
 

54. Οι ιδιοκτήτες ταχύπλοων σκαφών οφείλουν:

 
 
 

55. Οι ιδιοκτήτες ταχύπλοων σκαφών οφείλουν:

 
 
 

56. Η κυκλοφορία θαλάσσιων μοτοποδηλάτων των HOVERCRAFT απαγορεύεται:

 
 
 

57. Όταν πρόκειται να αττοπλεύσουμε από έναν όρμο ο χειριστής οφείλει:

 
 
 

58. Η κυκλοφορία ταχύπλοων σκαφών εξαιρέσει θαλάσσια μοτοποδήλατα HOVERCRAFT απαγορεύεται:

 
 
 

59. Κατά την μεθόρμιση ενός σκάφους από μια ράμπα, γλίστρα, που βρίσκεται κοντά σε πλαζ:

 
 
 

60. Προσωρινή στέρηση διπλώματος από παράβαση είναι:

 
 
 

61. Σε περίπτωση που ο χειριστής ταχύπλοου σκάφους γίνει υπαίτιος ατυχήματος εις βάρος ενός άλλου σκάφους ή προσώπου οφείλει:

 
 
 

62. Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στην θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) ισχύει:

 
 
 

63. Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στην θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) ισχύει:

 
 
 

64. Αυτός που χειρίζεται ένα ταχύπλοο σκάφος οφείλει να γνωρίζει:

 
 
 

65. Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στη θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) έχει εφαρμογή:

 
 
 

66. Ο όρος Ιστιοφόρο πλοίο σημαίνει:

 
 
 

67. Ο όρος Πλοίο Ασχολούμενο με την Αλιεία σημαίνει:

 
 
 

68. Ο όρος Ακυβέρνητο Πλοίο σημαίνει:

 
 
 

69. Ο όρος εν Πλω σημαίνει:

 
 
 

70. Ο όρος προσαραγμένο πλοίο σημαίνει:

 
 
 

71. Ο όρος Αγκυροβολημένο Πλοίο σημαίνει:

 
 
 

72. Κάθε πλοίο ανά πάσα στιγμή θα πρέπει:

 
 
 

73. Οποιοσδήποτε χειρισμός γίνεται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει ανάλογα με τις συνθήκες της περίπτωσης:

 
 
 

74. Οποιαδήποτε μεταβολή πορείας ή αλλαγή ταχύτητας επιχειρείται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει να είναι:

 
 
 

75. Πλοίο το οποίο υποχρεούται να διασχίσει λωρίδα θαλάσσιας κυκλοφορίας;

 
 
 

76. Κάθε πλοίο που καταφθάνει ένα άλλο πλοίο οφείλει:

 
 
 

77. Όταν δύο πλοία μηχανοκίνητα συναντώνται με πορείες αντίθετες ή σχεδόν αντίθετες κατά τρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, υποχρεούται:

 
 
 

78. Όταν δύο πλοία μηχανοκίνητα διασταυρώνουν τις πορείες τους και υπάρχει χινδυνος σύγκρουσης οφείλουν:

 
 
 

79. Κάθε ιστιοφόρο πλοίο θα απομακρύνεται από την πορεία:

 
 
 

80. Πλοίο ασχολούμενο με την αλιεία θα απομακρύνεται από την πορεία:

 
 
 

81. Οι φανοί των πλοίων πρέπει να ανάβουν:

 
 
 

82. Ο εφίστιος φανός είναι:

 
 
 

83. Πλευρικοί φανοί είναι:

 
 
 

84. Φανός κορώνης είναι:

 
 
 

85. Φανός ρυμούλκησης είναι:

 
 
 

86. Περίβλεπτος φανός είναι:

 
 
 

87. Ο αναλαμπών φανός χρησιμοποιείται:

 
 
 

88. Ένα μηχανοκίνητο πλοίο μήκους κάτω των 50 μέτρων όταν ταξιδεύει πρέπει να επιδεικνύει:

 
 
 

89. Ένα μηχανοκίνητο πλοίο μήκους άνω των 50 μέτρων όταν ταξιδεύει πρέπει να επιδεικνύει:

 
 
 

90. Ένα μηχανοκίνητο σκάφος μικρό κάτω των 7 μέτρων και που η ταχύτητα του δεν υπερβαίνει τους 7 κόμβους, πρέπει να επιδεικνύει κατά την νύχτα:

 
 
 

91. Ένα μηχανοκίνητο πλοία που ρυμουλκεί την νύχτα πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς:

 
 
 

92. Ρυμουλκόμενο πλοίο πρέπει να επιδεικνύει κατά την νύχτα:

 
 
 

93. Ένα ιστιοφόρο πλοίο πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς την νύχτα:

 
 
 

94. Ένα αλιευτικό πλοίο που αλιεύει με γρίπο (μηχανότρατα) πρέπει να φέρει τους εξής φανούς κατά τη νύχτα, ενώ το μήκος του δεν ξεπερνά τα 50 μέτρα και κινείται:

 
 
 

95. Ένα αλιευτικό πλοίο που αλιεύει με κυκλικά δίχτυα (γρι – γρι) και κινείται, πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς κατά τη νύχτα:

 
 
 

96. Κάθε αγκυροβολημένο πλοίο οφείλει να επιδεικνύει κατά την νύχτα:

 
 
 

97. Προσαραγμένο πλοίο που το μήκος του είναι πάνω από 50 μέτρα φέρει κατά τη νύχτα τους εξής φανούς:

 
 
 

98. Ένα ακυβέρνητο πλοίο οφείλει να επιδεικνύει κατά τη νύχτα:

 
 
 

99. Ένα αγκυροβολημένο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας:

 
 
 

100. Ρυμουλκό πλοίο που ρυμουλκεί οφείλει κατά τη διάρκεια της ημέρας να φέρει:

 
 
 

101. Ένα προσαραγμένο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας:

 
 
 

102. Ένα ακυβέρνητο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας:

 
 
 

103. Ένα αλιευτικά πλοίο που αλιεύει με γρίπο (ή χωρίς) οφείλει να επιδεικνύει κατά την ημέρα:

 
 
 

104. Μακρός συριγμός είναι αυτός που διαρκεί:

 
 
 

105. Βραχύς συριγμός είναι αυτός που διαρκεί:

 
 
 

106. Ένας βραχύς συριγμός σημαίνει:

 
 
 

107. Τρεις βραχείοι συριγμοί σημαίνουν:

 
 
 

108. Πέντε βραχείοι συριγμοί σημαίνουν:

 
 
 

109. Το καπνογόνο έχει χρώμα:

 
 
 

110. Το σήμα κινδύνου που εκπέμπεται από το ραδιοτηλέφωνο ή το VHF αποτελείται από:

 
 
 

111. Σε κάθε περίπτωση το πλοίο που υποχρεούται σύμφωνα με το Δ.Κ.Α.Σ. να απομακρύνεται από την πορεία άλλου πλοίου πρέπει:

 
 
 

112. Η εκτόξευση /πυροδότηση των φωτιστικών σημάτων κινδύνου γίνεται:

 
 
 

113. Αν κατά τη διάρκεια της ημέρας παρουσιασθεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου, συνεγείρουμε τα παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στη ξηρά:

 
 
 

114. Αν κατά τη διάρκεια της νύχτας παρουσιασθεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου, συνεγείρουμε τα παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στη ξηρά: